DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Biblioteka Publiczna w Przysusze zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biblioteki Publicznej w Przysusze przysucha.msib.pl
Data publikacji strony internetowej: 2013-02-13
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-25
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej: na stronie internetowej znajdują się materiały graficzne (zdjęcia), które na maja opisów.
Oświadczenie sporządzono dnia: 10-03-2025. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Danuta Kartasińska e-mail – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer 48 675 2220. Tą sama drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także żądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszonego żądania, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia żądania. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony internetowej https://www.rpo.gov.pl/
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejść do budynku: do biblioteki prowadzą dwa wejścia; wejście główne po schodach oraz podjazdem dla niepełnosprawnych oraz wejście awaryjne po schodach.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind: do czytelni zorganizowanej na piętrze brak windy, korytarze, schody i poręcze schodów są zgodne z prawem budowlanym.
Informacja o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych: w pobliżu obiektu znajduje się parking z miejscem parkingowym dla osoby niepełnosprawnej, jest także możliwość podjechania pod podjazd dla osób niepełnosprawnych.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym: do budynku może wejść osoba z psem asystującym.
Informacja o miejscu i sposobie korzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub on-line i o ewentualnych ograniczeniach: na terenie biblioteki nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Aplikacja mobilna
Brak aplikacji mobilnej